Menu

  • Uczniowie w Sądzie Okręgowym

    Uczniowie w Sądzie Okręgowym - Obrazek 1

    Dnia 8 marca 2018r. klasa IIa wraz z Panią Agnieszką Krzywdzińską uczestniczyła w rozprawie Zbigniewa S., w Sądzie Okręgowym w Elblągu. 52 - letni Zbigniew S. jest oskarżony o uszkodzenie ciała 47 - letniej Beaty K., co doprowadziło do śmierci kobiety dn. 22 maja 2017r. Podczas rozprawy klasa IIa poznała m.in. przebieg rozprawy, sposób przedstawienia aktu oskarżenia oraz zestawienie materiałów dowodowych z zeznaniami oskarżonego. Klasa miała również okazję zadać sędziemu pytania odnośnie sprawy, pracy w sądzie oraz zobaczyć areszt z budynku sądu. Po trzech godzinach, Sąd postanowił odroczyć sprawę na 20. marca i przyznał, ze sprawa ta jest skomplikowana, i na finał będzie trzeba trochę poczekać.

    Ptak Aleksandra kl. IIa

  • Edukacja patriotyczna

    PART_1520618723717

    W czwartek 8 marca w III LO gościliśmy przedstawicieli Jednostki Wojskowej nr 4260 w Elblągu. Starszy Chorąży Krzysztof Czubiński opowiedział zabranej w auli młodzieży klas I o swoich doświadczeniach na misjach w Iraku i Afganistanie. Opowieści naszego Gościa wzbogacone były ciekawym i wzruszającym filmem oraz interesującymi zdjęciami przedstawiającymi codzienne życie na misjach. Dodatkową atrakcją był konkurs o historii polskich misji pokojowych z udziałem naszych żołnierzy, który wygrał uczeń klasy 1a Michał Ząbek.

  • Akcja '' Nie bij mnie-kochaj mnie !"

    Podziękowanie dla III LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCEGO za pełne zaangażowania działanie w akcji " Nie bij mnie- kochaj mnie! "

    Podziękowanie: folder.PDF

  • MATEMATYKA NOCĄ

    MATEMATYKA NOCĄ - Obrazek 1

    Matura zbliża się wielkimi krokami, więc wykorzystujemy każdą wolną chwilę, by się do niej przygotować. Klasa IIIe przyjęła z entuzjazmem propozycję Pani Małgorzaty Kujawskiej, by zorganizować wieczorne zmagania z matematyką. W piątek 2 marca klasa IIIe wraz z Panią Małgorzatą Kujawską spędziła wieczór z matematyką. Od godziny 18:30 do 23:00 uczniowie pracowali z arkuszami maturalnymi. By uniknąć szkolnej rutyny umilali sobie czas słuchaniem muzyki. Krzepili się pizzą, która pozwoliła im na intelektualna zmagania. Atmosfera była wesoła, jednak wysiłek się opłacił i mamy nadzieję, że przyniesie sukces maturalny.

  • Rok Zbigniewa Herberta

    Projekt edukacyjny III LO i Telewizji Truso został częściowo zrealizowany. 28 lutego nasza czytelnia gościła 47 recytatorów, którzy zaprezentowali swoje interpretacje wierszy Herberta. Naszymi gośćmi byli uczniowie następujących szkół: SP 4, SP 12, Gimnazjum 2, Gimnazjum 9, Zespołu Szkół Pijarskich, II LO, Gimnazjum 3, Gimnazjum w Gronowie Elbląskim oraz III LO.

    Jury przewodniczyła pani Nina Dziwniel- Stępka. Materiał z castingu można obejrzeć na stronie Truso TV. Dziesięciu laureatów przystąpi do II etapu castingu, a mianowicie weźmie udział w nagraniu telewizyjnym wyemitowanym później przez naszą elbląską telewizję. III LO reprezentować będą : Kuba Wojtaszek z kl. I aAgnieszka Kurzawińska i Michał Jeremicz z kl. I b.

    Gratulujemy uczestnikom!

    Katarzyna Maciesza

  • Sprawozdanie z debaty szkolnej

    Sprawozdanie z debaty szkolnej - Obrazek 1

    Młodzież III LO 18 stycznia 2018 r. zabrała głos w sprawie funkcjonowania szkoły. Debatę prowadziła pani Aleksandra Trochimczuk, a moderatorami byli przedstawiciele klas. Wszyscy mogli się wypowiedzieć na 10 tematów. Następnie moderatorzy zebrali wyniki, uporządkowali je ze względu na poruszone przez uczestników problemy i przekazali raport Dyrekcji. Pomysły uczniów zostaną poddane analizie przez Radę Pedagogiczną.

    Uczniowie postulowali, aby Samorząd Szkolny wybierany był w tajnym głosowaniu spośród osób chętnych, niekoniecznie z trójek klasowych.

    Dużo emocji towarzyszyło wypowiedziom na temat prac domowych, co ciekawe uczniowie nie są im przeciwni, chociaż woleliby, by nie zadawać ich na weekendy, przerwy świąteczne czy ferie. Jeśli jednak nauczyciele muszą je zadać, to uczniowie chcieliby mieć możliwość wyboru tematów, przekazywania ich przez Internet.

    Najchętniej wykonywaliby prace domowe w formie referatów, prezentacji multimedialnych, łączące teorię z praktyką oraz projekty wymagające pracy w grupie. Młodzież ma również wiele pomysłów na zagospodarowanie przestrzeni szkolnej. Zaczęłaby od poszerzenia korytarzy, następnie urządziła świetlicę dla uczniów i „kącik odpoczynku dla uczniów” oraz zamontowała radiowęzeł. Następnym krokiem byłaby estetyzacja otoczenia poprzez wprowadzenie elementów sztuki. Młodzieży brakuje też nowoczesności.

    Uczniowie chcieliby, aby nauczyciele na lekcjach maksymalnie wykorzystali ich potencjał intelektualny i młodzieńczą energię, dlatego postulują: „więcej kreatywnych projektów, np. robienie przedstawień z czytanych dramatów, recytowanie wierszy”, „prowadzenie dyskusji na lekcjach”, „lekcje interaktywne”, „lekcje w terenie”, „Quizy jako sprawdzanie wiedzy, np. strona kahoot.com”, prowadzenie lekcji przez uczniów.

    Młodzież chciałaby mieć możliwość „przekazywania swoich uwag (np. skrzynka na zażalenia, ask - portal na anonimowe wiadomości, forum, dzień spowiedzi”, „wybrania ucznia odpowiedzialnego za przekazywanie problemów”.

    Cenne uwagi dotyczyły promocji szkoły. Uczniowie podali wiele ciekawych sposobów popularyzacji III LO w środowisku, np. przez „zwrócenie uwagi na ofertę szkoły, a w szczególności wybór języków”, „przedstawienie przyjaznej atmosfery panującej w naszym liceum”.

    Uczniowie podpowiadali również, jak wykorzystać smartfony i inne urządzenia komunikacyjne na lekcjach. Otóż można byłoby stosować: „gry na podstawie tematów z poprzednich lekcji (np. quizy)”, „prace domowe przez Internet (w tym umieszczanie prac domowych na librusie, aby każdy nieobecny uczeń miał łatwy dostęp do potrzebnych informacji na temat prac domowych)”, „słowniki elektroniczne”, „lektury, książki w telefonach lub innych urządzeniach komunikacyjnych (np. tablety, laptopy)”.

    Młodzież chciałaby uczestniczyć w zajęciach dodatkowych w dogodniejszych godzinach, ponieważ zaproponowane przez nauczycieli (a dostosowane do wszystkich uczniów) nie dla każdego są optymalne.

    Debata skłoniła do refleksji na temat rzeczywistości szkolnej uczniów wszystkich klas. Wypowiedzi pokazały zaangażowanie uczniów w życie szkoły i chęć wprowadzania zmian. Wszystkie pomysły będą brane pod rozwagę, szczególnie, że III LO stoi u progu dużych zmian związanych ze przeprowadzką do nowej siedziby od 1 września 2018 r.

    Danusta Sawicka

  • Uczniowie na rozprawie w Sądzie Rejonowym 

    Uczniowie na rozprawie w Sądzie Rejonowym  - Obrazek 1

    28 lutego b.r. uczniowie realizujący rozszerzony program Wiedzy o społeczeństwie wzięli udział w rozprawie sądowej w Sądzie Rejonowym w Elblągu. Sprawie przewodniczył sędzia Wydziału Karnego, a uczniowie zasiedli na Sali rozpraw w charakterze publiczności.

    Przed rozpoczęciem rozprawy Sędzia pouczył, jak należy właściwie zachować się w czasie rozprawy oraz udzielił podstawowych informacji o zasadach postępowania karnego. Chętnie opowiadał o swojej pracy. Podzielił się z nami ciekawymi anegdotami i sytuacjami z wokandy sądowej. Zwrócił uwagę na nietypowy wygląd sali rozpraw, gdzie – inaczej niż w większości polskich sądów – prokurator, na wzór pruski, zasiada po lewej stronie.

    Dzięki wizycie w sądzie uczniowie w sposób praktyczny poznali omawiane w szkole procesowe prawo karne. Słuchacze mieli możliwość zaobserwować jak przebiegają poszczególne etapy rozprawy, jak wygląda przesłuchanie oskarżonych i później ich aktywna rola w procesie. Największe wrażenie zrobiły na nich przesłuchania świadków.

    Osobisty udział w rozprawie sądowej to możliwość sprawdzenia zgodności rzeczywistości z naszymi wyobrażeniami o pracy sądów, to także lekcja, która na długo zapadnie w pamięć. Wycieczka do sądu była dla uczniów ciekawą formą zdobycia wiedzy i nowych doświadczeń.

     

    Agnieszka Krzywdzińska

  • Czuwanie maturzystów na Jasnej Górze

    Jak co roku już nasza Szkoła wzięła udział w Pielgrzymce maturzystów do Częstochowy. Dnia 23 lutego nasze klasy maturalne wzięły udział w nocnym czuwaniu przy Obrazie Matki Bożej Częstochowskie polecając jej zdanie egzaminu dojrzałości i dalszy wybór w dorosłym życiu. Czuwanie poprowadziła Wspólnota Młodzi Młodym z Warszawy. Maturzyści wspólnie z nią wielbili Boga pieśnią oraz wysłuchali świadectwa. Nabożeństwo Drogi Krzyżowej poprowadzili klerycy z Wyższego Seminarium Duchownego w Elblągu. O godz. 2 rozpoczęła się Msza św., której przewodniczył bp Jezierski. Przed Eucharystią był czas na adorację Najświętszego Sakramentu. Udział wzięło z naszej szkoły ponad 30 maturzystów. Opiekunami wyjazdu byli Ks. Jacek Białek i Ks. Artur Młodziński.

  • Projekt edukacyjny Czytamy Herberta

    W związku z ogłoszeniem przez Sejm roku 2018 Rokiem Zbigniewa Herberta, we współpracy z Telewizją Truso rozpoczynamy realizację projektu edukacyjnego Czytamy Herberta,którego celem jest  popularyzowanie sylwetki i twórczości poety, kształcenie umiejętności recytacji, uwrażliwienie na piękno poezji, występ przed kamerami.

    Projekt edukacyjny Czytamy Herberta - Obrazek 1

    Zbigniew Herbert   1924 - 1998

    Adresatami projektu są zdolni uczniowie III LO oraz gimnazjów i siódmych klas szkół podstawowych.

    Przesłuchanie recytatorów, odbędzie się 28 lutego 2018 r. w III LO. Jury przewodniczyć będzie  Pani Nina Dziwniel-Stępka.

    Nagroda dla dziesięciu laureatów to udział w nagraniu programu telewizyjnego, który TV Truso zrealizuje w czytelni III LO, a następnie wyemituje w cyklu poświęconym poecie.  

    Zapraszamy młodych recytatorów na casting do III LO!

    D.Huszcza-Sawicka

  • Otwarta lekcja języka angielskiego

    Otwarta lekcja języka angielskiego - Obrazek 1

    W czwartek 22 lutego grupa 1 klasy Ib wraz z nauczycielką Anną Lasek przygotowała otwartą lekcję języka angielskiego dla nauczycieli języków obcych oraz innych chętnych gości. Tematem lekcji były czasowniki związane z gotowaniem. Uczniowie na poprzednich zajęciach uczyli się angielskich słówek związanych z przygotowywaniem jedzenia takich jak „cut,chop,slice,mix,stir,season,heat,spread,serve itp.”Tym razem, żeby zapamiętać je lepiej, ożywili te słówka. Co to znaczy? Pokazali je w praktyce, przygotowując proste posiłki i opisując je podczas przygotowania.

    Podzieleni na 4 grupy przygotowali: sałatkę grecką, kanapki na ciepło, kanapki na zimno oraz herbatę. Kroili, dodawali, mieszali, podgrzewali, doprawiali, nalewali i na koniec serwowali nauczycielom, którzy obserwowali lekcję. Sami też się poczęstowali, niektórzy z ognistym skutkiem, jaki wywołała kanapka na ciepło jednej z grup pod nazwą „suprhipermegadiabloinfernohotspicy sandwich”.

    Wszyscy bawili się ucząc i uczyli bawiąc. Planujemy kolejne pokazy!

  • Audycja radiowa „Czy to jest kochanie?”

    Audycja radiowa „Czy to jest kochanie?” - Obrazek 1

    „Każdy człowiek odczuwa potrzebę kochania i bycia kochanym. Przez zabiegany tryb życia często zapominamy o miłości i spychamy ją na drugi plan, czyż nie? Wywodzące się już ze Starożytnego Rzymu święto pozwala nam wszystkim choć na chwilę wyzbyć się zmartwień, wziąć głęboki oddech oraz zastanowić się, co jest tak naprawdę ważne...W większości przypadków wygląda to tak: dookoła zakochane pary idące do kina czy do restauracji, wzrasta liczba zamówień kwiatów w kwiaciarniach, a w sklepach obecne są powszechne promocje i obniżki. Niestety, często cała komercyjność tego dnia - która pojawiała się na przestrzeni lat - w jakimś stopniu przytłacza jego prawdziwy wymiar...Zatrzymajmy się na chwilę i doceńmy ludzi wokół nas, nie tylko swoje drugie połówki, lecz także przyjaciół, rodzinę. Postarajmy się, aby ten dzień był magiczny dla nas wszystkich!”

    Taką oto ważną refleksję na temat więzi międzyludzkich przekazała nam Martyna Fiłonowiczz klasy I A w miniony piątek, 16 lutego 2018 r. podczas audycji radiowej, emitowanej w szkole na żywo w czasie każdej przerwy,przygotowanej przez 13-osobową grupę uczniów – entuzjastów pomysłu, w tym uzdolnionych recytatorów, autorów zaprezentowanych tekstów oraz, być może, przyszłych radiowców!

    W efekcie, w każdym z nas słuchających, mogło zadziać się „coś„ pięknego i trwałego, jakaś impresja, jakieś niepowtarzalne przeżycie. Wg opinii niektórych uczniów z klas pierwszych i trzecich inicjatywa walentynkowa okazała się ciekawą, a w przyszłości podobną można byłoby zrealizować za pomocą profesjonalnego radiowęzła. Temat ten można poddać szerszej dyskusji ale jedno jest pewne: Tego dnia szkoła była nieco inna!

    Zespół redakcyjnyo dpowiedzialny merytorycznie za audycję stworzyli uczniowie klas I-II pod opieką Marioli Babraj: Karolina Osiński, Aleksandra Wolowska, Aleksandra Stefanowicz (redaktorzy prowadzący) Aleksandra Ptak, Martyna Fiłonowicz, Jakub Wojtaszek, Alicja Olkowska, Przemek Orłowski, Karolina Ostrowska, Wiktoria Mikulska, Kamila Mańkowska, Wiktoria Czapiewska i Adrian Komoń.

     

    LINK DO FILMU:

    https://drive.google.com/file/d/199LXL_FVQ5fhAD1J7i6w_5zawkBjs8aK/view?usp=drivesdk

  • II B  na wykładach w SWPS

    II B  na wykładach w SWPS - Obrazek 1

    Klasa II B 23 lutego 2018 r. w ramach współpracy partnerskiej z Uniwersytetem SWPS w Sopocie uczestniczyła w zajęciach akademickich. Uczniowie wzięli udział wraz z licealistami z Trójmiasta w dwóch wykładach prowadzonych przez mgr. Michała Pozdała. Temat pierwszego wykładu to Profilaktyka rozwoju psychoseksualnego w okresie dorastania – dojrzewanie płciowe, drugiego natomiast Profilaktyka przemocy wobec kobiet w tym przemocy seksualnej na randce. Uczniowie podczas zajęć dowiedzieli się, czym dla organizmu i emocji jest dorastanie oraz jak zmienia się ciało i psychika w okresie adolescencji; co jest normą rozwojową a co powinno nas martwić. Kolejny wykład, pozwolił dowiedzieć się, czym jest przemoc i jakie są jej rodzaje; kiedy stajemy się ofiarą przemocy i jak się przed tym uchronić; kiedy ktoś przekracza granice i jest wobec nas agresywny ; jakie są źródła przemocy wobec kobiet w naszej kulturze. Następne zajęcia w  Sopocie odbędą się  już 16 marca w ramach Dnia z psychologią . Młodzież będzie uczestniczyła w wybranych wcześniej zajęciach z kilku bloków tematycznych, będą to zarówno wykłady, jak i warsztaty.

  • Indeks dla Agnieszki Szturo

    Indeks dla Agnieszki Szturo

    Uczennica klasy IIIb, Agnieszka Szturo, uzyskała tytuł Finalisty V Ogólnopolskiej Olimpiady Wiedzy o Prawach Człowieka w Świecie Współczesnym. Agnieszka wraz z ponad 60 uczniami z całej Polski rywalizowała 17 lutego 2018 r. na Wydziale Historyczno-Socjologicznym Uniwersytetu w Białymstoku w finale Olimpiady.

    Agnieszka musiała wykazać się rozległą wiedzą z zakresu trzech bloków tematycznych:
    I) historii najnowszej, współczesnych stosunków międzynarodowych oraz aktualnych wydarzeń,
    II) wiedzy o społeczeństwie, prawoznawstwa, konstytucjonalizmu i prawa międzynarodowego,
    III) wiedzy o prawach człowieka.

    Indeksy na wybrane lub wszystkie kierunki studiów finalistom olimpiady przyznało kilkanaście polskich uczelni. Wśród nich jest m.in. Uniwersytet Warszawski, Wrocławski, Gdański czy Uniwersytet w Białymstoku ( http:/ /coptiosh.eu/owopc/Uprawnienia_640.html ). Agnieszka będzie miała możliwość studiowania bez postępowania rekrutacyjnego m.in. na kierunku prawo w siódmej najlepszej uczelni w Polsce - Uniwersytecie Wrocławskim czy na jednym z najbardziej obleganych kierunków w kraju – kryminologii Uniwersytetu Gdańskiego. 

    Serdecznie gratuluję sukcesu !

  • Młodzież III LO na zajęciach w EUH-E

    Młodzież III LO na zajęciach w EUH-E - Obrazek 1

    III LO rozpoczęło współpracę z Elbląską Uczelnią Humanistyczno-Ekonomiczną. Porozumienie podpisane zostało 15 lutego 2018 r. przez Panią Dyrektor Beatę Orzech i Kanclerza EUH-E  Henryka Falla. Sformalizowana współpraca obejmować będzie wykłady w szkole, możliwość uczestniczenia uczniów w wybranych wykładach na EUH-E, warsztaty, ćwiczenia w laboratoriach uczelni. Zajęcia dedykowane są uczniom klas medyczno-przyrodniczych oraz psychologicznych (obecna klasa druga medialno-dziennikarska, a w przyszłym roku utworzona zostanie psychologiczno-medialna). Oferta zajęć zostanie dostosowana do zainteresowań młodzieży. Uczniowie klasy II b medialno-dziennikarskiej już mieli okazję zgłosić swoje propozycje tematów zajęć, wśród których dominuje problematyka społeczno-psychologiczna. Współpraca partnerska między III LO i EUH-E umożliwi uczniom poszerzenie wiedzy i rozwój zainteresowań, urozmaici proces dydaktyczny,  a w przyszłości z pewnością pomoże podjąć decyzję o kierunku dalszego kształcenia.

  • „Handel ludźmi” – zajęcia ku przestrodze

    Dnia 12 lutego gościliśmy w naszej szkole przedstawicielkę Straży Granicznej, która wygłosiła wykład na temat handlu ludźmi. Uczniowie klas trzecich usłyszeli prawdziwe historie ludzi pokrzywdzonych. Pani porucznik przedstawiła szczegółowo historie i przypadki, w których miała możliwość podjąć działania. Opowiedziała też o organizacjach walczących z tym procederem oraz jak długo i w jaki sposób podejmują działania. Jednocześnie przedstawiła najpopularniejsze sposoby próby porwania przez handlarzy, tym samym przestrzegając, że przestępcą może być nie tylko całkiem obca osoba, ale również osoba z najbliższego otoczenia. Uczniowie w skupieniu wsłuchiwali się w słowa naszego gościa, zadawali nurtujące ich pytania oraz z niedowierzaniem słuchali o przypadkach z naszego miasta. Wszyscy jednak wyszli z wykładu z pewnością, że żaden z nich nie dałby się oszukać i nie przeżyje koszmaru, jakim jest handel żywymi ludźmi.

    Dominika Jagodzińska, klasa 3e

  • WSPÓŁPRACA POLSKO-ROSYJSKA

    WSPÓŁPRACA POLSKO-ROSYJSKA

    Po kilkumiesięcznych próbach nawiązania kontaktu z rosyjskimi placówkami edukacyjnymi, na początku lutego br. III LO podpisało oficjalne porozumienie o współpracy partnerskiej ze Szkołą nr 1561 w Moskwie (strona www:http://sch1561uz.mskobr.ru/). W imieniu naszej szkoły umowę podpisała Pani Dyrektor Beata Orzech, zaś ze strony rosyjskiej porozumienie zostało podpisane przez Dyrektora Walerego W. Pazynina. Główne cele umowy partnerskiej zakładają przede wszystkim rozwój współpracy na płaszczyźnie edukacyjnej, m.in. poprzez organizację wymian, wizyt studyjnych, korespondencję online pomiędzy kadrą pedagogiczną oraz społecznością uczniowską obu szkół; poprzez realizację wspólnych projektów i programów edukacyjno-badawczych oraz innych przedsięwzięć o charakterze edukacyjnym. 


    Szkoła, z którą nawiązaliśmy współpracę jest placówką publiczną, która kształci dzieci i młodzież na wszystkich poziomach nauczania. Mieści się tam zarówno przedszkole, szkoła podstawowa (1-4 klasa), jak też szkoła średnia (5-11 klasa). Warto dodać, iż w szkole prowadzone są lekcje języka polskiego i młodzież rosyjska uczestniczyła już w międzynarodowych projektach (m. in. w polsko-rosyjskiej wymianie młodzieży Centrum Polsko-Rosyjskiego Dialogu i Porozumienia). Mamy nadzieję, iż podpisanie porozumienia przyczyni się do budowania pozytywnych relacji w stosunkach polsko-rosyjskich i pozwoli na lepsze zrozumienie i poznanie odrębności kulturowej i narodowej obu krajów.

  • Zdobywanie Góry Chrobrego, zabawa na nartach

     Zdobywanie Góry Chrobrego, zabawa na nartach - Obrazek 1

    „Dwie deski dwa kije a ubawu po samą szyję” .Przy wspaniałej słonecznej pogodzie, grupa naszych licealistów z klasy IC uczestniczyła w zajęciach nauki jazdy na nartach. Pierwsze kroki dla początkujących narciarzy na pewno są dużym wyzwaniem. Posługiwanie się sprzętem, koordynowanie ustawień ciała podczas skrętów, panowanie nad tempem zjazdu , a szczególnie równowaga i hamowanie, są podstawowymi umiejętnościami bezpiecznej zabawy podczas jazdy na nartach.

    W trakcie zajęć nasza młodzież z powodzeniem opanowała umiejętności płużne, pozwalające na kontrolowany zjazd z  góry. Zjeżdżaliśmy - brawo!!! Dodam jeszcze, że sukcesem zakończył się wjazd wyciągiem, który również potrafi sprawić wiele kłopotów. Upadków było niewiele, ale jak mawiają górale” jak sek nie psewrócys, tak sek ne nucys”.

     Z narciarskim pozdrowieniem WM.

  • „Młodzież wierna tradycjom niepodległości”

    „Młodzież wierna tradycjom niepodległości” - Obrazek 1

    Wojciech Kossak  „Zaślubiny Polski z morzem” 

    10 lutego 1920 roku generał Józef Haller dokonał symbolicznych zaślubin Polski z Morzem Bałtyckim. Tym samym potwierdzono wykonanie jednego z punktów postanowień Traktatu Wersalskiego przyznającego Polsce odcinek 140 kilometrów wybrzeża.

  • Współpraca z Uniwersytetem SWPS w Sopocie

    Klasa II b została objęta patronatem Uniwersytetu Humanistycznospołecznego SWPS w Sopocie na mocy porozumienia między III LO i USWPS podpisanego 17 stycznia 2018 r. przez Panią Dyrektor Beatę Orzech i Panią Dziekan dr hab. Aleksandrę Fila-Jankowską. W ramach współpracy uczniowie będą uczestniczyli w bezpłatnych wykładach, warsztatach, spotkaniach interaktywnych, grach psychologicznych oraz konsultacjach z wykładowcami Uniwersytetu SWPS. Młodzież spotka się ze studentami, którzy podczas zwiedzania uczelni opowiedzą o kierunkach i formie kształcenia akademickiego. Zajęcia prowadzone będą w Sopocie i w III LO. Uczniowie klasy II b będą mieli możliwość uczestniczenia jako wolontariusze przy organizacji wydarzeń na Uniwersytecie SWPS, każdorazowo otrzymując certyfikat poświadczający ich wkład. Najbliższe spotkanie odbędzie już 23 lutego 2018 r., uczniowie klasy  II B wezmą udział w dwóch wykładach na USWPS w Sopocie. Natomiast 16 marca 2018 r. młodzież z klasy II b oraz  III a czeka „Dzień z psychologią”, czyli wykłady, warsztaty, gry psychologiczne przygotowane na uczelni.Planowane jest rozszerzenie współpracy patronackiej na kolejną klasę humanistyczną, która rozpocznie naukę w naszym liceum w roku szkolnym 2018/2019.

  • PROGRAM ERASMUS+ DLA NAUCZYCIELI

    PROGRAM ERASMUS+ DLA NAUCZYCIELI - Obrazek 1W roku szkolnym 2017/2018 realizujemy w naszej szkole projekt programu Erasmus+ w ramach akcji KA1 - mobilność kadry edukacji szkolnej ,,Rozwój zawodowy i metodyczny nauczycieli ”.Projekt skierowany jest do kadry pedagogicznej 3 LO zainteresowanej podnoszeniem swoich kwalifikacji zawodowych oraz kompetencji językowych. W ramach projektu 6 nauczycieli języków obcych (angielskiego, hiszpańskiego, włoskiego i rosyjskiego) oraz nauczycielka matematyki wzbogacą swój warsztat pedagogiczny, uczestnicząc w różnych formach doskonalenia zawodowego, takich jak szkolenia i warsztaty metodyczne, które odbędą się w 7 krajach UE: Austrii, Danii, Hiszpanii, Holandii, Niemczech, Norwegii oraz Szwecji.

    Read MoreWarto dodać, iż wszystkie szkolenia będą zorganizowane w szkołach partnerskich, z którymi realizujemy obecnie projekt wymiany młodzieży w ramach programu Erasmus+ Small Towns in Europe – sparing innovative practices”. Pomysłodawcą oraz koordynatorem projektu skierowanego do kadry pedagogicznej jest nauczycielka języka angielskiego Pani Agnieszka Bronś. Mamy nadzieję, że udział w projekcie nie tylko wzbogaci warsztat pracy nauczycieli o nowoczesne metody i narzędzia pracy (TIK, ICT, CLIL), ale również umożliwi wymianę doświadczeń w zakresie metodyki nauczania oraz sposobów pracy z uczniami o szczególnych potrzebach edukacyjnych.

    W dniach 9-19 stycznia 2018 roku, w ramach przygotowań do projektu, uczestnicy odbyli szkolenie dotyczące systemów edukacji w krajach UE oraz ich zaplecza kulturalnego.

    Wkrótce na stronie szkoły pojawią się pierwsze relacje nauczycieli uczestniczących w projekcie.

    Anna Tokarewicz

Aktualności

Kontakt

  • III Liceum Ogólnokształcące w Elblągu
    82-300 Elbląg
    ul. Saperów 14F
  • 55 625 89 20

Galeria zdjęć